شيشخط

Sabtu, 31 Oktober 2009

Twinesters


Twinester lets you create or join groups and communities for Twitter and interact with other Twitter users of similar interest. Groups are known as 'nests' which symbolizes the many people in a particular community.

You can either create groups or browse them by categories such as business, lifestyle, entertainment, technology, internet, etc. The landing page also displays the hottest nests, recent and last users.

Beruang Yang Menangkap Ikan




Al-Kisah,Ibu Dengan 3 Menantu

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

Jumaat, 23 Oktober 2009

Khamis, 22 Oktober 2009

EyeCandy Untuk Anda


Anda boleh merubah segala-galanya didalam site yang dibuka nanti.At least dapat release tension cket.Pautan EyeCandy.

Pindah Tempat

Sekarang ni Jurnalcomot dah berpindah rumah,masa dulu jurnalcomot duduk rumah family dekat Miri,Sarawak (rindu lah pulak) dan sekarang dah duduk menyewa kat pantai Permai (dekat dengan Pantai Hillpark,Hadapan The Sphere).Dapat kerja kat TTDI dan dengan harapan dan semangat agar dapat menyimpan lebih wang simpanan ,beli kereta dan buat perniagaan dalam masa terdekat.Amin.See you guys around!!

Picnik.com

Picnik makes your photos fabulous with easy to use yet powerful editing tools. Tweak to your heart’s content, then get creative with oodles of effects, fonts, shapes, and frames.

It's fast, easy, and fun.



  • Fix your photos in just one click
  • Use advanced controls to fine-tune your results
  • Crop, resize, and rotate in real-time
  • Tons of special effects, from artsy to fun
  • Astoundingly fast, right in your browser
  • Awesome fonts and top-quality type tool
  • Basketfuls of shapes from hand-picked designers
  • Works on Mac, Windows, and Linux
  • No download required, nothing to install
  • All this for free! Want more? Upgrade to
    Picnik Premium for only $24.95 a year!

Seratus Trillion Zimbabwe


Bak kata PakCik Din "PakCik Kayo"

Nampak Tidak Cicak Dekat Pokok Ini?



Selasa, 20 Oktober 2009

Berapa Nilai Akaun Twitter Anda

Anda ada akaun twitter? Tau tak berapa nilai harga akaun twitter anda?
Jurnalcomot ada akaun dia tapi taklah aktif sangat.Sekarang ni harga akaun jrnlcmt $6 sahaja.

Quran Dalam Versi Flash


Quran Dalam Versi Flash

 Salam untuk semua. 
  
Ini adalah HADIAH & untuk tatapan saudara ku sekelian. Semoga kita semua mendapat keberkatan dari Allah.  Kita boleh tengok Al-Quran, boleh pilih nak Al-Quran yg mana satu, boleh  buka
muka surat yg kita nak, memang boleh selak-selak muka surat Al-Quran ni & siap ada kanta kalau nak besarkan ayat Al-Quran tersebut.
  Cubalah tengok dulu & click kat url  nie...semoga kita diberkati Allah SWT. 
  
 Selamat membaca. 
  
Kalau tidak keberatan fwdkan kepada kawan2 lain. 
  
Semoga yang mencipta QURAN FLASH ini mendapat pahala dan ganjaran dari ALLAH.

Nathaniel Kassel,High Five Di NewYork

Bicyclist bernama Nathaniel Kassel akan high semua mereka yang mengangkat tangan utk mendapatkan teksi di NY.Korang berani buat ni kat Kuala Lumpur Malaysia?

Matthias Schlitte,PengGusti Lengan Germany





Boasting muscles a superhero would be proud of, Matthias Schlitte has good reason to be considered the toast of the German arm wrestling circuit.

But a closer look reveals that only ONE of his arms is bestowed with bulging biceps.

The 22-year-old’s whopping right forearm measures nearly 18in – and is in stark contrast to his puny left arm.

World Animal Day, Hari Haiwan SeDunia

Bulan Oktober 4 adalah hari Haiwan.Diraikan sejak 1931 utk semua haiwan seluruh dunia.Disini,ada pautan gambar haiwan yang ada diseluruh dunia yang dirakam beberapa minggu yang lepas.


Gunting,Batu,Kertas Dan Laserswords

Ahad, 18 Oktober 2009

Payahnya Malaikat Meminta Tanah Dari Bumi Untuk Nabi Adam AS

Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam. Akan tetapi apabila beliau sampai ke bumi, bumi enggan membenarkan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam kerana bumi kuathir Adam akan menjadi maksiat kepada Allah. Lalu Jibril kembali ke hadrat Allah memberitahu bahawa ia tidak dapat berbuat apa-apa apabila mendengar mendengar sumpah bumi.

Selanjutnya Disini.....

Kredit: Koleksi Artikel Hangat dan (Dipetik dari buku HIMPUNAN KISAH-KISAH MALAIKAT disusun oleh Muhammad Isa Selamat)

Tembikai Kecil



Sabtu, 17 Oktober 2009

Air Mata Nabi Adam

Tahukah saudara semenjak Nabi Adam terkeluar dari syurga akibat tipu daya iblis, beliau menangis selama 300 tahun. Nabi Adam tidak mengangkat kepalanya ke langit kerana terlampau malu kepada Allah swt.

Beliau sujud di atas gunung selama seratus tahun. Kemudian menangis lagi sehingga air matanya mengalir di jurang Serantip. Dari air mata Nabi Adam itu Allah tumbuhkan pohon kayu manis dan pokok cengkih. Beberapa ekor burung telah meminum air mata beliau. Burung itu berkata, "Sedap sungguh air ini."

Nabi Adam terdengar kata-kata burung tersebut. Beliau menyangka burung itu sengaja mengejeknya kerana perbuatan derhakanya kepada Allah. Ini membuatkan Nabi Adam semakin hebat menangis. Akhirnya Allah telah menyampaikan wahyu yang bermaksud, "Hai Adam, sesungguhnya aku belum pernah menciptakan air minum yang lebih lazat dan hebat dari air mata taubatmu itu."

Wallahualam..

Kredit: isuhangat.blogspot.com

Bulan Dan Bintang Di Pagar Pelangi


Maha Suci Allah saja yg mengetahui segala apa yg tersirat maupun tersurat. Tak dapat kita sebagai hambaNYA yg kerdil lagi hina nak mentafsir semua yg DIA tunjukkan. Sebaliknya kita wajib mengagungkan kebesaran dan keesaanNYA tanpa mempersoalkan sikit pun apa saja yg DIA jadikan.

Meh K.Nor cerita dari awal ya.. duk diam2 dan baca betul2.. semua ni bukan rekaan mana2 penerbit. Semuanya benar, sikit pun tak direka oleh penerbit atau pun pengarah :) dan tak ada kena mengena dgn yg masih hidup maupun yg dah arwah..

Baca Selanjutnya disini......


Kredit : Dapat dari email fida dan http://secubitgaramnor67.blogspot.com/ Trimas

Jumaat, 2 Oktober 2009

If you know anyone who wears contact lenses, please forward this to them..


cid:6595E96AA4C344C89CCFCB82ACE10D36@Data33



cid:70C600DA5A094397ABDA1949C2232B5F@Data33


cid:6DEB064A9A334CCE8F1B889FED6868D1@Data33





cid:C3CD19CFBE0F4AFD90795411BF08BAC2@Data33



cid:AAA9BD3623C44E0F8BC5EE781D8174CE@Data33









cid:543EDA95AF9A47CE8888982C6EF6ED1B@Data33



AMO Complete® MoisturePlus(tm) Contact Lens Solution Linked to Microbial Keratitis


New Eye Infection, AMO Recall its Complete MoisturePlus Contact Lens Solution
A Dangerous Contact Lens Solution Linked to Acanthamoeba Kera titis & Microbial Keratitis in Addition to Fungal Keratitis. Have your eyes been, once again, placed in danger of Bacterial Eye Infections, vision damage, or loss of sight?

On May 25, AMO (Advanced Medical Optics) announced a recall of their 'No Rub' Complete MoisturePlus Multipurpose Contact Solution. Although the company stands by its product and casts the blame on contact lens wearers who 'improperly store, disinfect or handle' their contact lenses, the CDC forced AMO to recall Complete Moisture Plus.


This Complete Moisture Plus recall is not so distant from Bausch & Lomb's recall of ReNu with MoistureLoc, which caused serious injury to many contact lens wearers. AMO's press release states they have known since January of 2005 about at least 46 patients who claimed to have contracted a unique form of keratitis from the AMO Recall solution.

This keratitis is called 'acanthamoeba keratitis (AK)'. From all indications, AMO Moisture Plus recall was delayed as long as Bausch did in coming forward and r ecalling the product; potentially exposing an untold number of unsuspecting contact lens wearers to this painful (AK) infection that can cause permanent vision loss or blindness.


cid:373373DA004B4E3FB13414AC9ABE851D@Data33

Other reports seem to illustrate a company who knew about the potential link between (AK) and their Complete MoisturePlus Multipurpose Solution since as early as 2004. In 2004, the infection first occurred in more than a dozen people against the normal count of one or two in a year. Dr. Elmer Tu, an ophthalmologist at the University of Illinois, Chicago, along with other doctors attended around 35 patients from May 2003 to September of 2006, 55% of whom were infected due to usage of AMO Complete MoisturePlus recall solution.

According to Dr. Tu, AMO's Complete MoisturePLUS solution is not defective. It is just not designed to provide a shield to the eyes when they're exposed to soil or water where the risk of bacterial infection is significant. Julie Zawisza, an FDA spokes person, said,' The solution is not marketed to protect against the amoeba. But it's supposed to be free of any type of microorganisms. It's not supposed to result in anyone getting an infection.'

Once again, one must wonder what corporations who suspect problems with their products are thinking when they wait one, two, or more years before warning the public about a potential hazard provoked or caused by their product. We wonder how much injury must occur bef ore corporate dollars are sufficient.

Acanthamoeba keratitis & Microbial Keratitis patients suffer symptoms very similar to other common bacterial eye infection, but the AK infection can result in the loss of eye sight. If you experience symptoms, including the following, we encourage you to first immediately seek treatment from an experienced, eye care professional:

' Eye pain
' Eye redness and soreness
' Hypersensitivity to light
' Reduction in visual acuity
' Temporary or, at the worst, permanent blindness

Gunung Everest





Gunung ni nampak menyinar jer

Superhero Naik Train


Kitorang jadi orang awam dulu