شيشخط

Isnin, 16 Jun 2008

Tulisan Jurnalcomot: Jurnalcomot Di-INTI-UC CARNIVAL 2008

Jurnalcomot berkata: Sabtu lepas,tempat institut Jurnalcomot belajar iaitu Inti-UC ada proram larian amal dan jugak Inti Carnival.Jurnalcomot sendiri ada terlibat dengan aktiviti disana dan terlibat didalam larian amal sepanjang 5Km di-sepanjang kawasan Nilai dan Melati sahaja,tak kurang jugak dengan peserta yang lain seperti 3km dan 10km. Jurnalcomot berjaya dengan sukses jugaklah larian amal tersebut walaupun ditangga 50 pelari ke-atas.=P Oh ya!,larian tersebut bermula jam 7.35a.m dan tamat hampir dalam pukul 10pagi.

Bila lari-lari ni,teringat pulak kenangan semasa sekolah rendah dan menengah..berlari pusing2 kawasan kampung dan tak sangka,berpeluang lagi didalam IPT.

Jam 10 pagi pulak,Jurnalcomot bersiap untuk bermain kompang untuk mengiringi para tetamu vip iaitu preseident + Vice Chancellor dari intisj,Pjcad,genting dan etc. Pernah tak melihat,kompang bergabung bersama african Drum,solar drum dan bangghara?? Kami berjaya bergabung pada saat itu.Quiet proud jugak..hehe sbb jarang dapat peluang macam ni walaupun tak pandai main kompang sangat.

Kemudian,Jurnalcomot sendiri ada membuat pertunjukkan silat bersama kawan2,bukan silat sahaja,malahan dari Nunchaku,Judo,Taekwando dan Aikido turut serta dan disusuli dengan persembahan cultural dari negara Vietnam,India, dan etc. Lepas tu pulak,Jurnalcomot usha2 student lain membuat persembahan dan sesi bergambar ada dibawah yer.Selesai sahaja majlis,makan minum time krn diluar,persatuan lain membuka gerai sedikit dan Jurnalcomot bermain game kecil-kecilan seperti rodeo,dan melihat kawan bermain panah. Sebelum hari kejadian tersebut,Jurnalcomot sibuk dalam menguruskan hal-hal seperti yang dinyatakan diatas tadi..Harap2,dengan sedikit Jurnal dari Jurnalcomot sini dapat memberi sedikit informasi tentang apa yg Jurnalcomot alami.
Tamat jugak larian 5km...hehe..muka selepas larian nih..hehe..masih semput,tak cukup nafas lagi..
Acap,Pali,komeng dan Jurnalcomot,bergambar sat..kenangan iNTI carnival 2008
Mendapat sijil penyertaan participant,hehe..kira okay la tu..
Terpegun,ni semasa acara opening..Kumpulan Cheerleader wat opening..Leng-lui ,leng-chai semua ada..Selesai membuat demo didalam MPH ,bergambar kenangan..jarang dpt peluang smart mcm ni..Afiq,Saya a.k.a Jurnalcomot,Firdaus,Amri,Junaidi,Marwan...

(Kredit Foto silat kepada Junaidi,blog beliau adalah mengenai 'diam itu suatu hikmah')

Tiada ulasan: