شيشخط

Rabu, 2 Julai 2008

Yoga Jari

Yoga adalah satu disiplin yang memfokuskan kepada latihan kesedaran dalam mencapai kekuatan diri. Hatha yoga adalah satu daripada cabang Yoga dimana memfokus kepada kesihatan fizikal dan mental semula jadi. Yoga jari adalah Yoga Hatha dan khusus kepada jari.kepada satu tahap, tangan mewakilkan mikrokosm daripada hasil organ dalaman.Dengan kata lain,ianya lebih mudah untuk menyampaikan satu force dan lebih berpotensi kepada stretching.

Pautan berada disini: Fingeryoga

3 ulasan:

Yana Ismail berkata...

wah yoga guna tangan,menarik..hehe

Penulis Jurnal comot berkata...

mari ber-yoga dengan tangan..hehe

Unknown berkata...

Jurnal...
Kalau aku buat macam tuh, kompom terbelit jari-jemari aku.

Tengok dari segi teknik, tuh dah macam utk orang expert. Dah selalu amalkan. Aku plak kebiasaannya suke kasik letop-letop jari jer...

Baru bleh nak start buat entri blog.. kekeke... kalau tak meletop macam tak mau nak keluar laa plak idea ni.

Erg... ngeri pon ade. Kalau org dah selalu buat teknik cam ni tak pe. Kot laa aku saje gatai nak ikut, silap-silap bleh terpeleot jari aku ni. Jari dah laa keras kekong... muahahaha..

Kreuger®