شيشخط

Isnin, 17 Januari 2011

Himpunan Cerita Lucu Ringkas Dan Padat Ajoi

1. Burung mati dan Ajoi.

Ajoi sedang berjalan-jalan dengan isterinya di tepi pantai.

Tiba-tiba, wife Ajoi berkata, “Bang,bang… tengok, ada seekor burung mati…”

Ajoi itu mendongak ke langit sambil berkata.. “Mana…?”

2. Uban nenek Ajoi

Semasa kecil, Ajoi menegur emaknya yang sedang melipat baju.

Ajoi: ” Mak, kenapa rambut emak makin banyak beruban?”

Mak Ajoi: “Setiap kali ajoi buat nakal, uban mak akan tumbuh sehelai, sebab tu makin banyak..”

Ajoi diam, kemudian dia menyambung lagi

Ajoi: Mak…

Mak Ajoi: Ya..

Ajoi : “Rambut nenek tu semuanya dah beruban kan?”

3.Ajoi,Ajoi,Ajoi…
Seorang wanita ke Pejabat Pendidikan untuk memohon biasiswa pelajaran.

Wanita: “Tolonglah encik, anak saya ada sepuluh orang”

Pegawai: “Ok saya akan cuba, siapa nama anak-anak kakak?”

Wanita: “Ajoi, Ajoi , Ajoi , Ajoi, Ajoi, Ajoi, Ajoi, Ajoi, Ajoi, dan Ajoi.”

Pegawai: “Hah? Semua nama anak kakak sama? Akak tak pening ker?”

Wanita : “Oh tidak encik, malah makin senang kerja saya.”

Pegawai: “Contohnya?”

Wanita: kalau diaorang main luar, saya hanya panggil..Ajoi masuk!, semua akan masuk. Kalau nak panggil diaorang semua makan, saya cuma cakap, Ajoi makan! Semua anak saya akan datang ke meja makan!”

Pegawai: “Hmm, tapi macamana kalau kakak nak panggil seorang jer?”

Wanita: “Ah no problem encik, saya cuma memanggil nama bapa dioarang jer..”

4:Haram berkahwin wanita satu pejabat

Ajoi dan Sumardi yang baru balik dari solat jemaah Isyak di Masjid berborak-borak sambil berjalan.

Sumardi: Aku nak kawin la Joi

Ajoi: Alhamdulillah, dengan budak mana bai?

Sumardi: Satu pejabat joi..

Ajoi: Ish mana boleh kawin satu pejabat… haram tuh!

Sumardi: (mula hangin) ko jangan memandai buat hukum sendiri la Joi!

Ajoi: Betullah! Sengal2 aku selalu dengar ceramah agama tau!

Sumardi: Ko ni dah belajar ajaran sesat agaknya

Ajoi: Takde la bai, lu tanyalah mana-mana ustaz pun.

Sumardi: Ok, ok cuba ko cakap sebab apa haram?

Ajoi: Islam suruh kawin paling ramai 4 orang jer… kalau dah satu pejabat ko yang ada 20-30 org perempuan tu kan ke haram?

Sumardi: siot terkena lagi aku……

Tiada ulasan: